Google
Kategorie: Wszystkie | konstruktorzy | lotniska | promocje | przewoźnicy | wypadki
RSS
piątek, 21 października 2011

Rosyjski Aerofłot, przewoźnik będący członkiem globalnego sojuszu SkyTeam, planuje na lato przyszłego roku uruchomienie aż 6 zupełnie nowych europejskich połączeń. Miasta do których mają polecieć jego samoloty z moskiewskiego hubu to: hiszpańskie Alicante, włoska Bolonia, ukraińskie Dniepropietrowsk i Donieck, niemiecki Stuttgart i polski Kraków.

Do Krakowa Aerofłot planuje latać codziennie, począwszy od 1 czerwca 2012, wg. następującego rozkładu:

SU2004 SVO1115 – 1130KRK
SU2005 KRK1225 – 1635SVO

Połączenie ma być obsługiwanie najnowszym "dzieckiem" rosyjskiego przemysłu lotniczego, pierwszym w historii zbudowanym we współpracy z firmami z Zachodu, Suchojem SU100 Superjet. Aerofłot zamówił 40 takich maszyn i pierwsze egzemplarze już dołączyły do jego floty.

Będzie to kolejne już nowe, bezpośrednie połączenie krakowskiego lotniska ze Wschodem Europy. W tym roku na Balice zaczął latać ukraiński Aerosvit.

piątek, 29 lipca 2011

Irlandzki tani przewoźnik Ryanair wzmacnia swe bazy operacyjne na lotniskach Ciampino w Rzymie, oraz w holenderskim Eindhoven. Skorzystamy na tym także i my w Polsce, bo wiąże się to z uruchomieniem nowych połączeń z naszym krajem.

I tak, począwszy od 30 października, samoloty Ryanaira latać zaczną między Rzymem a Wrocławiem, dzień później zainaugurowane zostanie połączenie Eindhoven - Kraków, 1 listopada Eindhoven - Gdańsk, a 2 listopada Rzym Ciampino - Poznań. Ponadto, 1 listopada, uruchomione zostanie także połączenie Oslo Rygge - Poznań.

Wszystkie te nowe trasy obsługowane będą po dwa razy w tygodniu.

Tagi: ryanair
08:30, zwirekiwigura , przewoźnicy
Link Dodaj komentarz »
środa, 27 lipca 2011

LOT poinformował, że z końcem października przestanie latać między Warszawą i Belgradem. W chwili obecnej nasz krajowy przewoźnik lata na tej trasie 5 razy w tygodniu. Połączenie ze stolicą Serbii obsługiwane jest embraerem E170.

Z kolei brytyjski easyJet tworzy kolejną bazę w Londynie. Jego samolotu latać będą nie tylko z lotnisk Gatwick, Luton i Stansted, ale także - począwszy od kwietnia przyszłego roku - z położonego na południe od brytyjskiej stolicy London Southend Airport. easyJet zapowiedział, że uruchomi z niego połączenia z Amsterdamem, Barceloną, Belfastem, Alicante, Faro, Ibizą, Malagą i Palma de Mallorca.

Dla tego znajdującego się w hrabstwie Essex, oddalonego o ok. 65 km od centrum Londynu, lotniska jest to swego rodzaju zmartwychwstanie - dziś jest już ono prawie zupełnie zapomniane, podczas gdy do pierwszej połowy lat 70-tych ubiegłego wieku, było ono trzecim najczęściej używanym przez pasażerów londyńskim lotniskiem. Swą operacyjną bazę miały tam m.in. British European Airways, który po połączeniu w 1974 roku z British Overseas Airways Corporation, przekształcone zostały w British Airways.

Southend Airport, leżący bardzo blisko kanału La Manche, był też przez długie lata bazą przewoźników oferujących usługi typi air-ferry, czyli powietrzny prom. Spieszący się (i zarazem majętni) pasażerowie mogli tam załadować się do samolotu wraz z samochodem, po to aby chwilę potem znaleźć się w Calais, we Francji.

Bristol Freighter

Bristol Freighter był jednym z samolotów używanych do usług air-ferry.

 

Ostatnie dwie dekady nie były jednak dla London Southend Airport zbyt pomyślne. Większość niewielkich linii próbujących utrzymać jakieś regularne połączenia z tego lotniska upadała, bądź po kilku miesiącach zawieszała operacje. W chwili obecnej tylko Aer Arann posiada regularne loty z Southend (do Galway i Waterford), a Flybe w sezonie letnim wykonuje połączenia charterowe z wyspą Jersey. Przybycie easyJet będzie więc olbrzymią zmianą - przewoźnik zamierza nie tylko z Southend latać, ale i bazować na tym lotnisku trzy airbusy A319.

Z kolei skandynawski SAS zapowiedział niedawno, że zwiększy liczbę połączeń między Kopenhagą a Poznaniem. Od 1 października przewoźnik ten będzie latał między oboma miastami już nie raz, a dwa razy dziennie.

poniedziałek, 20 czerwca 2011

Skandynawski SAS, narodowe linie lotnicze Danii, Szwecji i Norwegii, powracają na dalekie trasy. Przewoźnik ten w ostatnich latach - w ramach restrukturyzacji - skupiał się na wzmacnianiu swej europejskiej siatki połączeń i zrezygnował z prawie wszystkich lotów międzykontynentalnych.  Teraz zaczyna je ponownie wnawiać: Skandynawowie właśnie poinformowali, że - począwszy od 1 marca przyszłego roku - latać zaczną z Kopenhagi do Szanghaju.

SAS - Scandinavian Airlines

Dla SAS będzie to już druga trasa do Chin. W chwili obecnej przewoźnik ten lata juz do stołecznego Pekinu, także z Kopenhagi. Poza tym SAS lata poza Europę do Tokyo, Bangkoku, Nowego Jorku, Waszyngtonu i Chicago.

Połączenie z Szanghajem będzie obsługiwane airbusem A340-300 w trzyklasowej konfiguracji, mogącym pomieścić 245 pasażerów.

SAS, podobnie jak polski LOT, należy do globalnego sojuszu Star Alliance.

Tagi: sas
04:28, zwirekiwigura , przewoźnicy
Link Dodaj komentarz »
środa, 08 czerwca 2011

Po raz kolejny w przeciągu ostatnich kilku miesięcy erupcja wulkanu poważnie komplikuje ruch lotniczy. Choć tym razem winny nie znajduje się na Islandii, a jego ofiary nie koczują a europejskich lotniskach.

Aktualny winowajca znajduje się w Chile, nazywa się Puyehue, a swymi popiołami paraliżuje przede wszystkim przestrzeń powietrzna nad Argentyną. Kłopoty trwają tam od minionej soboty - chilijski wulkan przebudził się wówczas po kilkudziesięciu latach spokoju i wystrzelił nad siebie chmurę pyłów i gazów o wysokości ponad 10 km.

Podobnie jak to miało miejsce w przypadku wulkanów na Islandii, wiatry bardzo szybko rozwiały popioły po okolicy. Bardzo dużej okolicy. Chmura pyłów dotarła już nawet nad oddalone o 1800 km Buenos Aires paraliżując na wiele godzin oba tamtejsze lotniska.

Odwołano już w sumie ponad kilkaset lotów. Już od niedzieli nic nie lata na południe Argentyny, a w ciągu ostatnich 24 h odwołano także wiele lotów międzynarodowych z i do Buenos Aires.

Tym razem jednak nie można powiedzieć, że "świeci słońce i żadnego pyłu nie widać". Przynajmniej nie w argentyńskiej Patagonii. Agencja prasowa Reuters opublikowała dzisiaj to dość niesamowite zdjęcie, należącego do Austral, nowego embraera E-190 stojącego na lotnisku w Bariloche:

samolot argntyńskich linii Austral przysypany popiołem wulkanicznym na lotnisku w Bariloche

Informacje o aktualnej sytuacji na lotniskach w Argentynie są zamieszczane m.in. w specjalnym wątku na forum dyskusyjnym serwisu tierralatina.pl.

niedziela, 29 maja 2011

Nie pozostaje nam chyba nic innego jak z zazdrością patrzeć przez wschodnią granicę... Bo tempo rozwoju ukraińskiego Aerosvitu jest doprawdy imponujące. Jak już informowaliśmy, przewoźnik z Kijowa zapowiedział na jesień tego roku uruchomienie nowych, regularnych połączeń do m.in. Colombo na Sri Lance, oraz do wietnamskiego Hanoi.

Aerosvit

Ale - jak się okazuje - to wcale nie koniec azjatyckich nowości Aerosvitu. Ukraiński przewoźnik rozpoczął właśnie sprzedaż biletów do... Hongkongu! Aerosvit latać tam będzie boeingiem B767-300ER, trzy razy w tygodniu, począwszy od 30 października. Rozkład lotów będzie następujący:

VV188 HKG0245 – 0805KBP 763 247
VV187 KBP2225 – 1515+1HKG 763 257

Tagi: Aerosvit
20:12, zwirekiwigura , przewoźnicy
Link Komentarze (1) »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 40